KMO Laureaat

Sinds 1991 worden KMO's in Vlaanderen en Brussel door UNIZO bekroond met een Hermesprijs. Deze prestigieuze prijs werd in 2006 door UNIZO omgedoopt tot de huidige 'KMO Laureaat'.

De KMO Laureaat is dé KMO award in Vlaanderen en Brussel met een sterke nationale uitstraling. Elke twee jaar kiest UNIZO samen met haar partners KBC, Electrabel, Proximus, EY en ADMB en een onafhankelijke jury de KMO Laureaat. Dit bedrijf wordt verkozen op basis van de geleverde prestaties inzake innovatie, (ambitie voor) internationaal ondernemen, personeelsbeleid, financieel beleid, energie & milieu, ondernemingszin, corporate governance, marketing & communicatie e.a..

De bekroning tot KMO Laureaat… dat is een schitterend visitekaartje voor uw KMO en een boost voor uw business!

We organiseren deze wedstrijd niet om een paar ondernemers extra te promoten. In de eerste plaats moet het initiatief het gezond zelfstandig ondernemen stimuleren en inspireren. En om de essentiële rol van KMO’s in ons land te benadrukken. Wist u bijvoorbeeld dat KMO’s in ons land zorgen voor maar liefst 69% van de tewerkstelling? Toch gaat het in de media meestal enkel over de hele grote bedrijven. De KMO’s zorgen daarnaast voor 61% van de toegevoegde waarde. Ze zijn met andere woorden letterlijk de draaischijf van onze economie. KMO’s verdienen dus de nodige erkenning. En ook dat beogen we met deze KMO Laureaat.

Nog een jong bedrijf? Word Beloftevolle KMO!

Elke ondernemer die maximum vijf jaar actief (in hoofdberoep) is, kan zich vanaf deze editie ook kandidaat stellen voor de Beloftevolle KMO. Dit beloftevolle aspect van de onderneming komt sterk tot uiting in één of meerdere aspecten van de bedrijfsvoering: innovatie, (ambitie voor) internationaal ondernemen, personeelsbeleid, financieel beleid, energie & milieu, ondernemingszin, corporate governance, marketing & communicatie e.a.

Daarnaast uit zich dit ook in uitgesproken groei-ambities van de ondernemer gedurende de komende drie jaar. Richtcijfers die hierbij als kapstok kunnen gebruikt worden, zijn: ambitie om te groeien in tewerkstelling van minstens 5 medewerkers in de komende 3 jaar en/of de ambitie om jaarlijks de omzet met minstens 15 à 20% te laten groeien.




  Bekijk hier de vorige winnaars en enkele sfeerbeelden.